Borås

Då var man här. Efter allt planerande så har man hamnat på ett studentboende i centrala Borås. Efter fyra timmars bilåkande så kom vi till Borås. Min packning var enorm och efter vi lämnat av den på mitt rum så åkte vi för att se vart jag skulle praktisera någonstans och vart allt nödvändigt låg. Efter många gps-sökningar och omvändingar så hittade vi stället jag ska praktisera på. Nelly. Efter det åkte vi och handla. Vi hade redan handlat innan, men det var bara saker som man inte behövde ha i kylen eller frysen. Så det var det vi skulle handla nu. Efter det så var det att säga hejdå. Crybaby som man är så vart det ganska mycket tårar. Men efter en liten tupplur för att huvudvärken skulle gå bort så var man tvungen att packa upp. Jag höll på till runt elva på kvällen och då var det dags att sova, för man hade ju gått upp tidigt den morgonen. Så efter någon timme somna jag efter mycket tänkande på när dem i samlingsrummet utanför mig skulle gå så jag skulle kunna låsa ordentligt, för det visste jag inte hur man gjorde. Så ville inte stå där som ett fån och försöka låsa dörren men den bara öppnar sig. Så väntade tills dem gick och då kunde jag äntligen låsa. Men nu har jag lärt mig. Har alltid låst nu, så jag inte behöver gå och göra det sen när jag ska sova.

Vakna runt 11, fast då var ju klockan tio för mig. Jäkla klocka som ställer fram sig en timme. Men då var det att fixa sig så man kunde åka och handla lite nödvändigt som vi glömde igår. Vuxenpoäng av mig som går och löper en torkställning, inte varje dag man går och gör det inte! Skulle försöka mig på att ta bussen hem, då jag hade gått till affären för att se hur lång tid det tog. Alltså det är helt otroligt hur kort avstånden är mellan busshållsplatserna, så jag hann ju då inte trycka på knappen så bussen skulle stanna, utan fick åka en hållplats till. Men den låg ju bara 1 minut ifrån där jag bodde så det gjorde inget. Men sen var det hem och käka lunch. Ett paket kyckling nudlar blev det. Inte det godaste men det fick funka. Sen så var det dags att duscha. Detta var riktigt krångligt då det finns massa scheman här man får skriva upp sig på. Diskschema, tider för tvättstugan, gymtider, bastutider osv. Så jag fick fråga en riktigt skum tjej som också bor här, hon är riktigt skum kan jag lova, om vilket schema det var som gällde. Och tydligen var det inget schema för duschen. Bara jag som överanalyserar allt. Så fick duscha snabbt och jag fick nästan en hjärtattack varje gång någon gick utanför duschen då jag trodde att någon skulle kliva in, fast det var låst. Men efter jag fixat mig igen så var det iväg och kolla hur lång tid det tar för mig att komma till praktiken. Runt 30 minuter så det var ungefär så lång tid det tog till skolan, så det var inga problem. Efter det gick jag ner till centrum för att kolla i lite affärer. Då får jag se att alla affärer är stängda på söndager?! Hur kan dem vara stängda?? Riktigt onödigt enligt mig. Vissa affärer hade öppet men bara till 14 och då jag var där var klockan 16. Så fick ta bussen hem, och där var det också lite problem då det fanns två hållplatser till den bussen jag skulle ta. En som gick åt ena hållet och en som gick åt det andra hållet. Så fick chansa och det var tydligen fel, men insåg det innan bussarna kom och jag hamnade på rätt buss tillslut. Åkte hem och gjorde våfflor, då det är våffeldagen. Sen blev det diska och lite fotande av rummet. Nu någon timma vid datorn så är klockan 20 minuter över 8 bara för att informera och jag kollar på One Tree Hill och väntar på att Bigbrother ska börja, då det inte finns så mycket att göra här. Och vill inte hitta på något med dem andra som bor här, då dem är lite skumma. Men aah, nu är det här inlägget ganska långdraget och jag tror jag ska avsluta det. Men ska göra ett inlägg senare om hur rummet ser ut och jag kommer skriva om min första dag på praktiken imorgon. Får se hur det går. Pirrigt. Men hejs svejs så länge! 




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!:

Namn:
Är du här ofta?

Din mail adress (visas inte)

Bin bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Hoppas du kommer tillbaka och skriver flera kommentarer!
RSS 2.0