Praktik hos Nelly

Nu hade jag tänkt och berätta om min kommande praktik hos Nelly.com's fotograf. Allt började med att mina lärare börjae prata redan i november om praktikten. Så jag började leta direkt efter massa fotografer jag skulle kunna tänkta mig vara hos. Jag tänkte på Nelly men kände "Men, nej varför ska dem ta emot praktikanter?". Så jag jag gick in på deras webbshop för att kolla efter en mejl till deras fotograf. Men hittade ingen så jag skrev till deras kundstjänst och frågade om en mejl. Jag fick vänta någon dag eller två och sen dök ett mejl upp ifrån Nelly. Dem gav mig en direkt länk till deras fotograf, Tobias Guldstrand, och jag mejlade honom. Det här mejlet var det andra jag skickade av nästan 70 mejl till olika fotografer. Efter mejlet kände jag lite att varför skulle jag skulle få en praktik på Nelly? På webbshopen Nelly.com?

Efter några dagars panik och väntande fick jag ett meddelande på mobilen, eller jag trodde det var ett meddelande men det var ett mejl. Jag tänkte inte på att det kunde ha varit Nelly utan bara lät det va. Sen när jag kommer hem så ser jag det där mejlet. Mejlet där det står att dem är intresserade av att ha mig som praktikant. Dem ville ha lite arbetsprover och ett cv så fick sitta någon dag eller två för att skriva ihopp ett cv och lyckligtvis så hade vi påbörjat en portfolio i skolan. Så det var perfekt. Så jag skickade iväg lite mer detaljer och sen fick jag svar. Han tyckte att det lät väldigt bra. Men det var bara ett problem. Deras lokal låg i Borås. Så jag behövde hitta en lägenhet. Så redan där började paniken växa. Jag kom nog upp i 80 annonser innan jag hittade en potentiell som man kunde hyra. Stötte på många personer som till exempel en 68 årig Pablo Mezzi. Men han mejlae jag inte som tur var. Men sen hittade jag ett studenthem som verkade lovande, men dem hade tyvärr inget under den perioden. Så jag letade vidare och hittade yttligare ett studenthem. Bad pappa mejla, då jag inte är 18 under början av uthyrningen så det är han som står för konraktet. Så efter någon dag eller så fick vi ett mejl med tyvärr ett nej. Det här var ungefär en månad sen.

Några dagar senare får vi ett mejl där uthyraren som frågar om vi var intresserade i två nya rum dem skulle bygga. Så vi svarade att vi definitvt var det. Hon skulle mejla mer då byggnationen var klar. För en vecka sen fick vi svar att bygget var klart och hon skickade över ett kontrakt. Så nu är det klart. Jag skulle vara i Borås och ha min praktik hos Nelly. Så jag åker den 24 Mars och stannar där tills den 1 Juni. Har en vecka ledigt under denna period så får åka hem under någon helg för att hälsa på familjen.

Men är så taggad på att bara packa och åka redan nu. Men det är 35 dagar kvar och jag kanske ska vänta lite med packandet. Men har redan börjat kolla upp det nödvändiga man behöver. Skrivit en packlista, kollat upp busslinjer och tider. Kollat upp den närmsta affären och så vidare. Så just nu räknar jag ner dagarna och bara väntar tills jag får packa och resa iväg.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!:

Namn:
Är du här ofta?

Din mail adress (visas inte)

Bin bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Hoppas du kommer tillbaka och skriver flera kommentarer!
RSS 2.0